شنبه ۲۰ اسفند ۰۱

روشهاي رفع سياهي قوزك پا

۱ بازديد

روشهاي رفع سياهي قوزك پا

سياهي قوزك پا چيست؟

سياهي قوزك پا عارضه‌اي رايج در بين مردم است كه در آن قوزك پا همانند سياهي آرنج يا زانو رنگ تيره به خود مي‌گيرد؛ اين عارضه جزو ناخوشايندترين حالت‌هاي پوست به‌ ويژه براي زنان به‌شمار مي‌رود كه از نظر روحي ممكن است سبب آزار و اذيت و كاهش اعتماد به نفس در آنها شود. بيش از 80 درصد از كل مردم جهان، درجاتي از اين تيرگي‌ را تجربه كرده‌اند.

راه‌هاي پيشگيري از تيرگي مچ پا

برخي عادت‌ها پوست را به تدريج تحريك مي كند و سبب ضخيم شدن پوست و تيرگي آن مي‌شود. از اين‌رو براي مبتلا نشدن به تيرگي قوزك پا مي‌توان اقدام‌هاي زير را انجام داد:

  • در معرض نور آفتاب قرار نگرفتن
  • نپوشيدن دائمي بوت
  • استفاده نكردن از لباس‌هاي زبر
  • چهار زانو ننشستن روي فرش يا جاي زبر.

 

درمان خانگي سياهي قوزك پا با ليمو

ليمو جزو بهترين مواد طبيعي براي سفيد كردن نقاط تيره پوست شناخته مي‌شود. اين ماده براي رفع سياهي قوزك پا نيز كاربرد دارد. ليمو داراي خاصيت‌هاي لايه بردار، ضد عفوني كننده و روشن كننده پوست است. به همين دليل با استعمال آن روي نواحيه تيره بدن مانند قوزك پا مي‌توان تيرگي را تا حد زيادي از بين برد.

 

روش استفاده از ليمو براي رفع تيرگي قوزك پا

براي استفاده از اين متد درمان خانگي سياهي قوزك پا، دو راه‌كار وجود دارد. اول اينكه آب يك ليموي تازه گرفته شود. سپس بايد پنبه را به آن آغشته كرد و روي ناحيه تيره قوزك پا ماليد. روش دوم اين است كه ليمو تكه تكه شود و يك برش از آن روي ناحيه تيره ماليده شود. در هر صورت فرد بايد چند دقيقه اين كار را ادامه دهد تا قسمت تيره قوزك پا به آن آغشته شود. ليمو بايد حدود نيم ساعت روي پوست باقي بماند و سپس با آب ولرم شسته شود. مشاهدات نشان داده است كه انجام اين كار دو بار در طول روز باعث مي‌شود تيرگي پوست قوزك پا در يك هفته بهبود پيدا كند.

 

آلوئه ورا براي درمان تيرگي قوزك پا

آلوئه ورا در بسياري از درمان‌هاي خانگي مشكلات پوستي از جمله درمان سياهي قوزك پا، نقش مهمي دارد. ژل اين گياه از قديم براي روشن كردن پوست تيره كاربرد داشته است. اين روش براي افرادي كه قوزك پاي آن‌ها هم تيره و هم زبر است، انتخاب مناسبي است.

 

روش استفاده از آلوئه ورا

استفاده از اين روش براي درمان خانگي سياهي قوزك پا بسيار ساده است. تنها به يك تكه آلوئه ورا نياز است. بايد لايه رويي برگ را برداشت تا بتوان ژل‌ها را روي ناحيه تيره ماليد. اين كار بايد چند دقيقه انجام شود تا تيرگي قوزك پا به صورت كامل به آلوئه ورا آغشته باشد. بعد از آن ژل بايد به مدت نيم ساعت روي ناحيه باقي بماند و سپس با آب ولرم شسته شود. براي نتيجه سريع‌تر بهتر است اين كار به صورت روزانه تكرار شود.

 

درمان خانگي سياهي قوزك پا با شير و آرد برنج

شير داراي خاصيت‌هاي پاك كننده، رطوبت رسان و روشن كننده براي پوست است. تركيب آن با آرد برنج قدرتمندتر خواهد بود و مي‌تواند براي تيرگي قوزك پا مناسب باشد.

 

روش استفاده از شير و آرد برنج

براي استفاده از اين درمان خانگي سياهي قوزك پا بايد سه قاشق غذاخوري شير را با يك قاشق غذاخوري آرد برنج مخلوط كرد. اين مخلوط بايد به شكل يك خمير غليظ و يكدست باشد. خمير بايد به مدت ده دقيقه روي پا ماساژ داده شود. بعد از اينكه خمير روي پا خشك شد، بايد آن را با آب ولرم شست. انجام اين كار سه الي چهار بار در هفته توصيه شده است.

 

رفع تيرگي قوزك پا با سيب زميني

سيب زميني و آب آن مواد مفيد ديگري براي از بين بردن تيرگي ناحيه قوزك پا هستند. براي تهيه آب سيب زميني هم مي‌توان از آبميوه گيري استفاده كرد و هم اينكه آن را رنده كرد و فشار داد. بعد از آن آب سيب زميني خارج مي‌شود. به كمك صافي نيز مي‌توان تفاله‌ها را از آب سيب زميني جدا كرد و آن را مورد استفاده قرار داد. سپس بايد قسمت تيره پا را به آب سيب زميني آغشته كرد. بعد از ?? دقيقه كه آب سيب زميني روي اين قسمت باقي ماند و خشك شد، مي‌توان آن را شست.

 

درمان خانگي سياهي قوزك پا با آب خيار

خيار نيز مي‌تواند جزو روش‌هاي درمان گياهي سياهي قوزك پا به شمار رود. خاصيت خيار معمولا براي از بين بردن تيرگي زير چشم مورد توجه قرار مي‌گيرد. اما استفاده از آن براي بهبود سياهي قوزك پا نيز كاربرد دارد. اين ماده داراي آنتي اكسيدان است و مي‌تواند سلول‌هاي مرده پوست را از بين ببرد. علاوه بر آن رطوبت مورد نياز پوست را تأمين مي‌كند و مي‌تواند چروك‌هاي ايجاد شده روي قوزك پا را از بين ببرد. بنابراين جزو روش‌هاي مناسب درمان خانگي سياهي قوزك پا به شمار مي‌رود.

 

روش استفاده از خيار

افراد هم مي‌توانند خيار را رنده كنند و آب آن را روي تيرگي قوزك پاي خود بمالند. هم اينكه مي‌توانند خيار را حلقه حلقه كنند و آن را روي ناحيه تيره قرار دهند. در هر دو حالت، خيار بايد ?? تا ?? دقيقه روي پوست باقي بماند. سپس با آب ولرم شسته شود. اين كار بايد به صورت روزانه انجام شود.

رفع تيرگي قوزك پا با ليزر

ليزر راهكاري مناسب براي رفع بسياري از عوارض پوستي است. از جمله اين عوارض مي‌توان به سياهي قوزك پا اشاره كرد.

ليزر قوزك پا روشي موثر و ايمن است كه از طريق از بين بردن لايه‌هاي سطحي پوست، تيرگي آن را كاهش مي‌دهد. اين كار با استفاده از ليزر معمولي يا فركشنال انجام مي‌‌شود.

البته درجه و نحوه استفاده از اين تجهيزات براي رفع سياهي قوزك پا با ليزر از اهميت بسياري برخوردار است. زيرا در صورت استفاده نادرست به تحريك، افزايش ضخامت و تيره شدن بيشتر پوست ختم مي‌‌شود.

ليزر فركشنال CO2 كه به آن ليزر موناليزا نيز گفته مي‌شود در درمان اين عارضه به نسبت ديگر روش ها موثرتر عمل مي‌كند.

محدوديت‌هاي ليزر درماني براي رفع سياهي قوزك پا

اغلب كساني كه از تيرگي قوزك پا رنج مي‌برند مي‌توانند از اين روش براي حل مشكل خود استفاده كنند. اما درمان سياهي قوزك پا با ليزر در دوران بارداري يا شيردهي توصيه نمي‌شود. همچنين در صورت داشتن سابقه بيماري، ليزردرماني بايد با مشورت پزشك انجام گيرد. ناگفته نماند كه اين روش براي پوست‌هاي تيره رنگ مناسب نيست.

مراحل انجام ليزر تيرگي قوزك پا

براي درمان سياهي قوزك پا با ليزر، ابتدا پزشك محل مورد نظر را با يك كرم موضعي بي‌حس مي‌كند. با قرار دادن دستگاه ليزر روي قوزك پا و تاباندن اشعه به آن، لايه‌برداري آغاز مي‌شود. در پايان محل تحت درمان به كرم مرطوب كننده آغشته مي‌شود. رفع سياهي قوزك پا با ليزر، نيازمند چندين جلسه درماني است. طول هر جلسه بين 30 الي 60 دقيقه زمان مي‌برد. مدت جلسات و فاصله زماني بين آنها ثابت نيست و بر اساس عمق و وسعت تيرگي قوزك پا تعيين مي‌شود.

 

مزاياي ليزر درماني قوزك پا

درمان سياهي قوزك پا با ليزر روشي امن، سرپايي و بدون درد و خونريزي است. به دليل استفاده از دستگاه خنك كننده، امكان سوختگي و آسيب ديدگي پوست پا بسيار كم است. دوران نقاهت نداشته و فرد مي‌تواند بلافاصله بعد از اتمام كار به محل كار خود بازگردد. كوتاهي جلسات درماني و ماندگاري بالاي نتايج از ديگر مزاياي اين روش است.

در اين روش، نتيجه نسبت به ديگر روش‌ها زودتر مشخص مي‌شود.

عوارض ليزر درماني قوزك پا

بعد از پايان كار مقداري تورم، قرمزي، كبودي و پوسته پوسته شدن در ناحيه قوزك پا رخ مي‌دهد. البته هيچ گونه جاي نگراني نيست. زيرا اين موارد بعد از مدتي كوتاه و با استفاده از كرم‌هاي تجويزي برطرف مي‌شوند. كيسه يخ نيز به كاهش التهاب و گرماي ناحيه تحت درمان كمك مي‌كند. حساسيت پوستي يكي از عوارض ليزردرماني است كه با تست دستگاه در محدوده كوچكي از قوزك پا قابل پيشگيري است.

هزينه درمان سياهي قوزك پا با ليزر

هزينه اين روش در مقايسه با ساير روش‌ها بيشتر است. لازمه آگاهي از مبلغ دقيق، شركت در جلسه مشاوره است. زيرا عوامل مختلفي روي هزينه‌هاي كار تاثير مي‌گذارند؛ به عنوان مثال مي‌توان به تعداد جلسات، وضعيت پوست، عمق و وسعت تيرگي، نوع كلينيك و تخصص پزشك اشاره كرد.

به طور كلي هزينه هر جلسه ليزر بين 65 تا 120 هزار تومان در سال 1400 تخمين زده مي‌شود كه هزينه كلي درمان با توجه به تعداد جلسه‌ها تعيين مي‌شود.

 

http://gg.gg/115df5

https://v.ht/ezeQR

 

https://500px.com/p/mandyrobe4?view=photos

https://logopond.com/MandyRobe4/profile/543403/?filter=&page=

http://www.aytoloja.org/jforum/user/profile/232465.page

https://list.ly/mandyrobe4/favorites

https://www.bitsdujour.com/profiles/d8Bq2g

https://letterboxd.com/MandyRobe4/

https://www.mapleprimes.com/users/MandyRobe4

https://www.f6s.com/shah-stam37

https://www.intensedebate.com/people/MandyRobe44

https://www.openlearning.com/u/shahstam-rab4nv/

https://stackoverflow.com/users/18799100/mandyrobe4?tab=profile

https://gitlab.com/MandyRobe4

https://qiita.com/MandyRobe4

https://www.cplusplus.com/user/MandyRobe4/

تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد