سموم و جريمه هاي هرزنامه موتورهاي جستجو
هر كسي كه وارد حوزه بهينهسازي موتورهاي جستجو ميشود، احتمالاً با تاكتيكهاي مشكوك (معروف به «كلاه سياه») يا سموم، همانطور كه در جدول تناوبي عوامل سئو ميناميم، مواجه ميشود.
اينها ميانبرها يا ترفندهايي هستند كه ممكن است براي تضمين رتبه بالا در روزگاري كه روشهاي موتورها بسيار كمتر پيچيده بود، كافي باشد. (حتي ممكن است الان كار كنند، حداقل تا زماني كه شما دستگير شويد.) توصيه مي كنيم از اين تاكتيك ها دور بمانيد، زيرا استفاده از آنها مي تواند منجر به جريمه يا محروميت شود.
مطمئن باشيد، اسپم كردن تصادفي يك موتور جستجو كار سختي است، و موتورها قبل از تصميم گيري در مورد اينكه آيا فردي مستحق مجازات شديد است يا خير، به سيگنال هاي مختلفي نگاه مي كنند. گفته شد، بياييد در مورد كارهايي كه نبايد انجام داد صحبت كنيم.
پنهان كاري
نمايش خزندههاي سئو سايت چيزي متفاوت از آنچه كه به كاربران ارائه ميدهيد، "Cloaking" ناميده ميشود و به طور بالقوه ميتواند براي فريب كاربران براي بازديد از صفحات نامربوط يا مضر استفاده شود.
برخلاف برخي ديگر از سموم، پنهان كاري چيزي نيست كه به طور تصادفي اتفاق بيفتد - اين يك تلاش عمدي براي دستكاري نتايج جستجو است، و اگر در حال انجام آن گرفتار شويد، مي توانيد منتظر مجازات بسيار سنگيني باشيد.
در مود مشكلات جاوا اسكريپت چطور؟ Detlef Johnson از Search Engine Land مي گويد: «Cloaking به طور خاص بر خلاف دستورالعمل هاي گوگل است، اما اين دستورالعمل ها در حال حاضر به دليل جاوا اسكريپت مبهم هستند. "راه حل رندر سمت سرور (SSR) آن را فقط به صورت پويا و در هماهنگي با لكه بيني عنكبوت ارائه مي دهد. وقتي درخواستي را از Googlebot انجام ميدهيد، ميتوانيد SSR را انجام دهيد، در حالي كه ساير درخواستها به طور معمول رسيدگي ميشوند و اسكريپتها را براي رندر در مرورگر تحويل ميدهند. از نظر فني، اين يك پنهان كاري است، اما گوگل به اين دليل كه از هدف آن آگاه است، نگاه ديگري دارد.
«تا زماني كه قصد شما مشكوك نباشد، ميتوانيد اين كار را انجام دهيد و انتظار داشته باشيد كه تحريم نشويد. جانسون توضيح ميدهد كه وقتي محتوايي را براي عنكبوتها رزرو ميكنيد كه به كاربران نمايش نميدهيد، همه چيز شروع به عبور از خط ميكند.
براي اطلاعات بيشتر، به مقالات ما در مورد SEO: Cloaking and Doorway Pages مراجعه كنيد.
چاشني
ممكن است فرض كنيد كه هر چه تعداد دفعات بيشتري يك كلمه كليدي در يك صفحه نمايش داده شود، اصول سئو مرتبطتر صفحه را به عنوان پرس و جو در نظر ميگيرند. جواب منفي. درج كلمات كليدي بيشتر از آنچه كه طبيعي يا مفيد براي كاربران است، "پر كردن كلمات كليدي" ناميده مي شود. اين يكي از قديميترين تاكتيكهاي هرزنامه است و همچنان ميتواند شما را جريمه كند.
كلمات كليدي را بارها و بارها در سرفصلها، كپي كردن، پاورقيها - در هر جايي - تكرار نكنيد تا سعي كنيد رتبه خود را بهبود ببخشيد. هيچ فرمول جادويي براي فراواني كلمات كليدي وجود ندارد و چگالي كلمات كليدي يك افسانه است.
در عوض، بر روي هدف كاربر تمركز كنيد. اينكه يك كلمه كليدي فقط چند بار يا بيش از ده بار تكرار شود، اهميت بسيار كمتري نسبت به كيفيت محتواي شما و ارزشي كه براي مخاطبان شما ايجاد مي كند، است.
دزدي دريايي
از بين بردن مالكيت معنوي شخص ديگري - مقاله، آهنگ، گرافيك، عكس، ويديو و غيره - و به اشتراك گذاشتن آن به عنوان مالكيت شما غيرقانوني است. البته اين تنها دليل بد بودن آن براي سئو نيست: كاربران عموماً منبع اصلي محتوا را ميخواهند و موتورهاي جستجو ميخواهند آن را براي آنها فراهم كنند.
بهروزرساني «Pirate» گوگل در سال 2012 سايتهايي را كه قانون كپي رايت را نقض ميكنند هدف گرفت. سايتها مشمول درخواستهاي حذف قانون حق نسخهبرداري هزاره ديجيتال (DCMA) هستند. سرقت ادبي يا ميزباني محتواي سرقت شده يا غيرقانوني مي تواند شما را از فهرست نتايج جستجو حذف كند. اگر مشكوك هستيد كه درخواست حذف DMCA عليه شما ثبت شده است، اعلانهاي كنسول جستجوي Google خود را بررسي كنيد.
طرح ها
جستجوي بك لينك يكي از جنبه هاي ضروري سئو است، اما زماني كه پول در ميان باشد قوانين تغيير مي كنند. پرداخت براي پيوندهايي كه ارزش ويژه پيوند را پاس ميكنند، دستورالعملهاي Google و Bing را نقض ميكند، و انجام اين كار ميتواند عواقب بدي براي ديد ارگانيك شما داشته باشد.
جولي جويس، مدير عمليات Link Fish Media ميگويد: «ممكن است توسط گوگل جريمه يا تحريم شويد، و اين وضعيت خوب نيست. بسته به اينكه مشكل چقدر بد است، ممكن است از چند ماه تا چند سال طول بكشد تا به جايي كه بوديد برگرديد.
براي روشن بودن، ميتوانيد براي قرار دادن يك بك لينك در وبسايت يك نهاد ديگر هزينه كنيد (همانطور كه در مورد تبليغات وجود دارد)، اما اين پيوندها نميتوانند ارزش لينك را ارسال كنند. پيوندهاي پولي بايد با ويژگي پيوند rel=“nofollow” يا rel=”sponsored” نشان داده شوند.
طرحها فقط به خريد لينكها محدود نميشوند: خدمات ارسال مهمان در مقياس بزرگ با لنگرهاي مملو از كلمات كليدي، تبادل لينك، ارسال هرزنامه وبلاگ و ساير اقدامات غيرقانوني نيز ممكن است منجر به جريمه موتورهاي جستجو شود. نمونههاي متعددي از برندهايي وجود دارد كه به دليل تلاش براي دستكاري الگوريتمهاي جستجو با استفاده از اين روشها - حتي شامل خود گوگل - شكسته ميشوند. اگر تصميم گرفتيد قوانين Google را ناديده بگيريد، در صورت گرفتار شدن براي رحمت كمي آماده باشيد. و باور نكنيد كه برنامه هايي كه به شما مي گويند لينك هاي پولي آنها غيرقابل شناسايي هستند. آنها اينطور نيستند، به خصوص وقتي كه بسياري از افراد سردمدار توسط احمق ها اداره مي شوند.
خيلي بهتر است كه ببينيد رتبه شما به تدريج در طول زمان افزايش مي يابد تا اينكه از ميانبرها استفاده كنيد و مجبور شويد پس از يك پنالتي مسير خود را به عقب برگردانيد.
براي اطلاعات بيشتر، به مقالات ما در مورد لينك سازي: پيوندهاي پولي و ارسال هرزنامه SEO مراجعه كنيد.
پنهان شدن
صاحبان سايت هايي كه كلمات كليدي را در صفحات خود قرار مي دهند نيز ممكن است سعي كنند با پنهان كردن متن اين تلاش ها را پنهان كنند. خواه از طريق تطبيق رنگ فونت با پسزمينه، قرار دادن متن خارج از صفحه، كاهش اندازه فونت به صفر يا هر روش ديگري براي پنهانسازي، مخفي كردن متن نقض دستورالعملهاي وبمستر گوگل است و ميتواند منجر به جريمه شود.
پيوندها همچنين ممكن است به گونهاي طراحي شوند كه براي كاربران نامرئي شوند، كاري كه برخي از صاحبان سايت ممكن است براي مبهم كردن بصري پيوندهاي پولي در حين تلاش براي ارسال ارزش لينك انجام دهند. به هر دليلي كه ممكن است داشته باشيد، پنهان كردن عناصر چيزي نيست كه كاربران از آن سود ببرند و بعيد است كه سئوي شما را بهبود بخشد.
با اين حال، موردي از محتواي قابل گسترش وجود دارد كه وقتي كاربر با آن ارتباط برقرار مي كند، خود را نشان مي دهد. براي مثال، قرار دادن ماوس روي پيوندي در مقاله ويكيپديا ممكن است اطلاعات بيشتري را نشان دهد.
محتواي قابل گسترش برخلاف سياست هاي موتورهاي جستجو نيست.
نفوذي
خواه اين مانع بينابيني باشد، سيل تبليغات يا هر عنصر مزاحم ديگري، وادار كردن بازديدكنندگان از حلقه ها براي يافتن آنچه به دنبال آن هستند بپرند، مي تواند به تجربه كاربري و همچنين ديد ارگانيك شما آسيب برساند.
اين نوع اقدامات بد كه اغلب در تلاش براي استخراج درآمد يا دستكاري معيارهاي سايت استفاده ميشوند، همان چيزي هستند كه الگوريتم صفحهبندي گوگل، كه به عنوان Update Top Heavy نيز شناخته ميشود، براي رفع آن ايجاد شده است.
خوب يا بد، در حال حاضر اطلاعات بينابيني بخشي رايج از تجربه كاربر تلفن همراه است. در سال 2017، گوگل جريمه بينالمللي نفوذي تلفن همراه را براي منصرف كردن صاحبان سايت از سوء استفاده از چنين عناصري اعمال كرد.
اخيراً، گوگل دستورالعملهاي ارزيابي كيفيت جستجوي خود را براي رسيدگي به سئو سايت بهروزرساني كرده است، و بيان ميكند: «يك آگهي بازشو يا صفحه بينابيني با يك دكمه بسته واضح و با كاربرد آسان، خيلي حواسپرت كننده نيست، اگرچه ممكن است كاربر خوبي نباشد. تجربه. با اين حال، آگهيهايي كه به سختي بسته ميشوند و پيمايشهاي صفحه را دنبال ميكنند، يا صفحات بينابيني كه نياز به دانلود برنامه دارند، ميتوانند واقعاً حواستان را پرت كنند و استفاده از MC [محتواي اصلي] را دشوار كنند.»
همه مطالب بينابيني بدهي نيستند. اگر «مسئولانه استفاده شود»، مطالب بينابيني مربوط به تعهدات قانوني (مانند حفظ حريم خصوصي يا تأييد سن)، گفتگوهاي ورود به سيستم و ساير بنرهايي كه از «مقدار مناسبي از فضاي صفحه استفاده ميكنند و به راحتي قابل رد هستند» تحت تأثير جريمه بينافزاري مزاحم تلفن همراه Google قرار نميگيرند.
]نكته حرفه اي[
صحبتهاي زيادي در مورد اينكه آيا CTR يك عامل رتبهبندي است؟ آيا زمان ماندن يك عامل رتبهبندي است؟» و اين امر باعث ميشود كه برخي از افراد سعي كنند زماني را كه افراد در صفحه ميگذرانند بهطور مصنوعي افزايش دهند، اما به دلايل بد . . . بينابيني ها، اين يك راه، اساسا، براي تلف كردن وقت كاربران شماست. گاهي اوقات، ما برخي از صفحات را مي بينيم كه قرار نيست محتوا را به طور كامل بارگذاري كنند و سپس روي دكمه كليك مي كنيد و مي گويد: "اوه، يك لحظه صبر كنيد، زمان بارگذاري محتوا" است، گويي طول كشيده است. 10 ثانيه براي فراخواني يك پايگاه داده و ساخت محتوا.
اينها همه تاكتيك هايي هستند كه به وضوح براي افزايش مصنوعي زمان ماندن ساخته شده اند. به نظر مي رسد بسيار كوچك است زيرا اين فقط اتلاف وقت كاربران به خاطر تحقق يك افسانه شهري SEO است. اما همچنين براي كاربران [موتور جستجو] ما مضر است. بنابراين، اين چيزي است كه ما قطعاً به آن توصيه مي كنيم و اگر واقعاً توهين آميز باشد، اين حق را براي خود محفوظ مي داريم كه اقدامي انجام دهيم.» -فردريك دوبوت، مدير ارشد برنامه بينگ