شنبه ۲۰ اسفند ۰۱

ماسك ورقه اي چيست؟

۱ بازديد

ماسك ورقه اي چيست؟

ماسك ورقه اي چيست؟ چرا بايد از آن استفاده شود؟ استفاده از ماسك هاي ورقه راهي براي تسكين دادن به التيام پوست و حس لذت بخش به استفاده كننده است، به همين خاطر محبوبيت خيلي خوبي ميان خانم ها دارد.

در اين نوع ماسك ها، از نوعي پارچه شبيه به حالت صورت استفاده شده كه قسمت هاي مربوط به چشم، بيني و دهان خالي هستند و يك مايع مغذي و اسانسي نيز دارد.

اين پارچه همانند يك مانع عمل نموده و از خارج شدن مواد مغذي جلوگيري ميكند كه باعث تاثيرگذاري حداكثري از ماسك برروي صورت ميشود. زمانيكه قصد استفاده از اين نوع ماسك ها را داريد، بايد از نوع پوست خود آگاه باشيد و براساس آن ماسك مدنظر را انتخاب نماييد.

a6_l9zd.jpg

مواد تشكيل دهنده ماسك ورقه اي چيست؟

موارد تشكيل دهنده ماسك هاي ورقه اي همانند محتويات سرم ها ميباشد و از جنس پنبه يا شبه پنبه ساخته شده اند كه داراي موارد سرم ها نيز هستند. اينجور ماسك ها مثل ماسك هاي ديگر چرب يا روغني نبوده و نيازي به تميزكردن ندارند.

طراحي ماسك ورقه اي به گونه اي است كه تمام پستي و بلندي هاي صورت و حتي خطوطي كه وجود دارند را پوشش داده و ميتواند به خوبي روي صورت بنشيند.

آشنايي با انواع ماسك هاي ورقه اي موجود

براي اينكه بتوانيد يك انتخاب درست در ماسك ورقه اي داشته باشيد بايد به چند نكته مهم و ضروري توجه كنيد:

انتخاب ماسك با تركيبات طبيعي

براي انتخاب يك ماسك مناسب، بهتر است تا به تركيبات آن نيز توجه كنيد، موارد طبيعي براي هرنوع پوست ميتواند مفيد و اثرگذار باشد. در انتخاب ماسك به ارگانيك بودن آن كه عصاره كيوي يا آلوئه ورا دارد توجه خاص كنيد.

ماسك هايي كه رنگ مصنوعي، پارابن يا روغن معدني دارند ميتواند به پوست شما آسيب برساند پس در استفاده از آنها پرهيز كرده و تا ميتوانيد از آنها استفاده نكنيد.

گياه آلوئه ورا خاصيت پاكسازي و مرطوب كنندگي دارد كه ميتواني جاي زخم هاي روي صورت را التيام داده، آكنه را كم كرده و از پيرشدن صورت به خوبي جلوگيري كند. ميوه كيوي پوست را صاف و سفت ميكند پس اگر دنبال صاف شدن صورت خود هستيد اين نوع ماسك ميتواند بسيار مفيد باشد.

 

برطرف كردن آكنه با ماسك حلزون

افراديكه آكنه دارند استفاده از ماسك حلزون ميتواند بسيار كمك كننده باشد، چراكه كمك به آبرساني پوست كرده و به پوست هاي آسيب ديده كمك ميكند. اگر پوستتان بازشده، ماسك ورقه اي باكيفيت ژلي به مراتب تاثيرخيلي بهتري ميتواند بگذارد، لازم به ذكر است كه ماسك حلزون ميتواند براي پوست هاي معمولي گزينه بسيار مناسبي باشد.

ماسك هاي آبرسان، يك گزينه مناسب براي پوست هاي مختلط

اگر جزو افرادي هستيد كه روي بيني و پيشاني چرب هست اما ساير قسمت هاي صورتتان خشك هست، بايد از ماسك آبرسان و پاك كننده استفاده كنيد. توصيه ميشود تا اين نوع ماسك ها از ماده هاي طبيعي مثل خزه هاي دريايي تشكيل شده باشد تا همزمان به سم زدايي و مربوط كردن پوست كمك كند.

ماسك ژلي شفاف؛ يك تسكين دهنده درجه يك براي پوست

اين ماسك با مرطوب كردن قسمت هايي از پوست كه ملتهب شده، باعث تسكين آن ميشود، بعد از استفاده هم پوست حالت نرم و مرطوب خود را پيدا ميكند. كسانيكه اگزما داشته باشند، اين ماسك براي كاهش درد و برطرف نمودن آن خيلي كمك ميكند.

ماسك ماست مناسب براي پوست هاي چرب

استفاده از ماسك ماست باعث ميشود تا روزنه هاي باز كمتر شده و توليد چربي پوست تحت كنترل باشد. به علاوه ماست مثل يك لايه بردار حرفه اي عمل كرده و ميتواند به خوبي منافذ پوستي را تميز كند.

 

التيام پوست هاي خشك با مرطوب كردن

موارد مرطوب كننده باعث ميشود تا آبرساني بهتري به پوست شده و خطوط پوستي را كاهش ميدهد. وجود مرطوب كننده هايي مثل هيالورونيك اسيد، بوتيلين گليكول و گليسيرين در ماسك ورقه اي ميتواند از پوسته پوسته شدن پوست به صورت جدي جلوگيري كند.

استفاده از ماسك هاي ورقه اي چه خاصيتي دارد؟

استفاده از ماسك هاي ورقه اي باعث ميشود تا چين و چروك هاي سطحي پوست كه براثر خشكي به وجود آمده به خوبي رفع شده و التهابات را نيز ازبين ميبرد و باعث ميشود تا پوست هاي خسته، تازه شده و به درخشندگي آنها اضافه شود.

استفاده از ماسك هاي ورقه اي ميتواند به مرطوب شدن و برّاق كردن پوست كمك ويژه اي بكند. البته استفاده روزانه از آنها بسيار بهتر است اما به خاطر گران بودن، هركس نميتواند از آن استفاده كند.

البته به اين نكته هم بايد توجه كرد كه تركيب ماسك ها، نتيجه بهتري ميدهد؛ مثلا اگر بخواهيد ميزان رطوبت رساني ماسك را بالا ببريد، ميتوان قبل از اولين استفاده، ابتدا لايه برداري كرده و سلول هاي مرده پوست را از بين ببريد تا قدرت جذب رطوبت بيشتر بشود و يا براي اولين بار از ماسك رس و سپس از ماسك ورقه اي استفاده كرد. اينكار زياد جاگير نبوده و نيازي هم به تميزكردن ندارد پس ميتوانيد بعد از استفاده صورت خود را به راحتي شستشو دهيد.

 

چه زماني ماسك ورقه اي بهترين تاثير خود را ميگذارد؟

قبل از هركاري بايد اول صورت خود را بشوييد، بايد بدانيد كه استفاده از ماسك هاي حاوي سرم روي پوست هاي كثيف يك كار اشتباه است. در صورتيكه پوست صورت كثيف است، استفاده از اين ماسك نميتواند مفيد باشد.

لازم به ذكر است كه ماسك را نبايد بيش از 20دقيقه روي صورت گذاشت، چراكه اينكار سبب آسيب ديدن پوست ميشود. هرموقع قصد استفاده از ماسك را داريد، لازم است تا براساس دستورالعمل، كمتر از 20دقيقه ماسك را از روي صورت برداريد.

هيچگاه بعد از اينكه ماسك را برداشتيد، صورت خودتان را نشوييد بلكه با سرم باقيمانده به آرامي صورت خودتان را ماساژ بهديد تا سرم جذب پوست شود.

اسكين بازار؛ بازار انواع ماسك هاي ورقه اي باكيفيت

براي خريد ماسك ورقه اي با كيفيت بالا ميتوانيد از سايت اسكين بازار استفاده كنيد. فروشگاه اينترنتي اسكين بازار يك مرجع تخصصي زيبايي براي بانوان ايراني است كه هدف اصلي ما تشويق بانوان به مراقبت از زيبايي خود است. تنها كافيست تا به سايت اسكين بازار مراجعه كرده و محصولات متنوع ما را مشاهده كنيد، تيم ما سعي كرده تا بهترين محصولات را با بهترين كيفيت و بهترين قيمت در اختيار مصرف كنندگان در سراسر ايران عزيز قرار بدهد

 

منبع :  لينوكس ريويو

تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد